Warmia i Mazury, 2-3 czerwca 2023 r.

Wyjazd ZZ-tu rozpoczęliśmy zbiórką w siedzibie szczepu o 15:30. Zabraliśmy namioty, spakowaliśmy się do samochodu powożonego przez naszego drużynowego Matiego i wyruszyliśmy w 3-godzinną podróż. To gdzie jechaliśmy było niespodzianką i dowiedzieliśmy się tego dopiero pod koniec drogi. Okazało się, że naszym celem były pola Grunwaldzkie, na których 613 lat temu odbyła się bitwa pod Grunwaldem. Brał w niej udział między innymi Zawisza Czarny, czyli patron naszej drużyny. Przybyliśmy na działkę w pobliskiej miejscowości, rozbiliśmy namioty i zrobiliśmy sobie kilka fotek. Po zjedzeniu kolacji rozpaliliśmy ognisko. Śpiewaliśmy harcerskie piosenki oraz poruszaliśmy wiele nurtujących naszą drużynę i nas tematów. Po ognisku zasnęliśmy oglądając piękną pełnię księżyca. Następnego dnia, pełni energii i dobrych humorów wstaliśmy, aby udać się do sklepu. Kiedy wróciliśmy ze sklepu zjedliśmy pyszne śniadanie i złożyliśmy namioty, aby udać się do muzeum na pola grunwaldzkie. Poznaliśmy tam dokładną historię bitwy z 1410 roku i zobaczyliśmy wiele eksponatów. Po zwiedzaniu udaliśmy się na właściwe miejsce średniowiecznej batalii i zrobiliśmy sobie kilka dodatkowych zdjęć. Po wszystkim pojechaliśmy na obiad do restauracji na pizzę. Kiedy już się najedliśmy i ruszyliśmy w dalszą podróż, okazało się, że kadra sprawiła nam kolejną niespodziankę i pojechaliśmy na miejsce obozu w 2021 roku, czyli nad jezioro Gromskie. Zwiedziliśmy całe miejsce przypominając sobie wiele pięknych i nie zapomnianych chwil. Po tej świetnej niespodziance wróciliśmy do Warszawy. Rozpakowaliśmy się i tak zakończył się ten wspaniały wyjazd ZZ-tu, który na długo zapamiętam i będę go dobrze wspominał.